kalmarsodjur

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Emil Skoog - 10 oktober 2012 02:15

Hejsan alla! Förlåt att jag inte har skrivit något inlägg på evigheter men jag inte haft någon lust bara... :/ Jag ligger i sängen och har pratat med två tjejkompisar om lite problem. Jag har funderat ikväll och igår om livet, vad det egentligen handlar om så nu tänkte jag skriva vad jag kom fram till.....

När man födds så har alla olika förutsättningar, vissa har bättre ställt än andra. Vissa har bättre tillgångar och de men det kvittar ju! För alla möter motgångar i livet och har en viss period jobbigt och allt känns meningslöst. Tänk dig att du är en oskriven bok när du födds och att det är du själv som är författaren som ska skriva och förebygga ditt egna liv och framtid. Du kommer genom livet att stöta på falska människor, att nära och kära dör, att du tappar tron för killar/tjejer pga olika anledningar och att ditt liv känns värdelöst för allt är emot dig... Det är du som är din egna författare och det är bara du som kan ändra ditt liv och framtid, inte dina föräldrar, inte dina vänner ingen det är bara du som kan göra det! Varje motgång du är med om blir du bara starkare av, livet är hårt det blir inte alltid som man vill! Det är då det gäller att kämpa sig genom det svåra och se bara framåt. Jag hade inte klarat av en motgång jag hade för ett år sen ungefär om jag inte hade min underbara syster Emelie vid min sida som stötande mig och alltid fanns för mig! Även om jag inte är den som har alltid kontakt med mina vänner det kan ta veckor månader innan jag pratar med vissa igen men de vet att om det är något så finns jag alltid för dom! Oavsett vad det handlar om så finns jag för dom och hjälper dom! Genom livet så får vi alltid höra många gånger att vi killar säger till tjejer "jag är inte som de andra (eller som ditt/dina ex) du kan lita på mig" tjejer jag förstår er om ni inte tror på oss om någon kille säger så till er om du har blivit sårad för många gånger eller hört det 1000 gånger innan.... Men alla killar är inte sån som är elaka, sårar en m.m om killen är verkligen gullig och ger hela sitt hjärta för dig så menar han verkligen det! Om du är endå osäker kan du alltid kolla med era gemensamma vänner och se vad de tycker om han.... Riktiga vänner och pojk/flickvänner är inte lätt att hitta men såna finns fast de är sällsynta.
När du är fortfarande ung lev livet, festa, ha det kul för ju äldre du blir desto mer ansvar kommer du ha och ju mer krav har du på dig! Det är inte lätt just nu att hitta jobb, lägenhet m.m men allt går om du vill! Livet tar slut någon gång så njut av den tid du har för man vet aldrig när det tar slut.... Det kvittar om dina föräldrar är fattiga du kan lyckas endå om du bara vill och kämpa. Det kvittar om dina föräldrar har pengar du kommer endå stöta på motgångar och det betyder inte att du är mer värd än någon annan! Alla är lika värda oavsett vad man gjort i livet eller hur man har det.... Vissa klarar inte av motgångar så de börjar med alkohol, droger eller har självmords tankar men de har varit precis som du och jag innan och är lika värd som vi är! Enda skillnaden är att de inte klarade av sina motgångar i livet, men de som har kämpat sig ur den skiten är riktigt starka!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan jag heter Emil Skoog är 91a och bor i centrala Kalmar. Ni kommer att få läsa om min vardag, jag kommer att ta upp ett ämne i veckan och diskutera det. Jag haft motgångar nästan hela mitt liv och haft det skit, det kommer ni att få läsa. Sen kommer

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards