kalmarsodjur

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Livet är orättvist men endå inte....

Av Emil Skoog - 21 september 2012 15:45

Hejsan alla!!! :)


Jag sitter framför datorn och äter frukost, har inte klätt på mig än och ska gymma med två kompisar nu vid 16 så är lite stressad... ;)

Sen ska jag hem och chilla och ta det lungt innan jag börjar jobba vid 22, imon ska jag hem till en kompis och fira min födelsedag i förskott, vi ska käka tacos och sen kolla på HV71-Timrå. Men veckans ämne handlar om "Att livet är orättvist ibland men endå inte"


 Livet är orättvist men endå inte......


Ja man kan tycka att man har ett dåligt liv att man vill ha ett liv som sin kompis istället för den verkar mer lycklig och ha det bättre! Men alla är olika och det du går igenom i ditt liv är det bara du som klarar av, du är tillräckligt stark för att klara av motgångar oavsett om det handlar om att förlora sin familj, blivit misshandlad eller förlorat ett husdjur... Vi kommer att gå igenom många motgångar i vårat liv och för varje motgång som man klarar av blir man starkare som person.

Det är inte rätt att jämföra sitt liv med någon annans liv eftersom alla har olika förutsättningar och har olika uppgifter i livet, vissa har det lättare att klara av motgångar och verkar starkare än andra.


Men glöm inte även de starkaste och de som speglar att de har ett perfekt liv har eller haft det lika jobbigt som du en gång men de har klarat av allt och blivit stakare. Som du kommer bli när du klarar av fler motgångar, men glöm inte bort det viktagaste ingen har ett perfekt liv det är du själv som göra det bästa av ditt liv så det blir perfekt för just dig! Det ska inte göra ditt liv perfekt för en kompis skull eller att du vill leva som en annan för den har "bättre"...


Tänk bara på den 16 åriga killen sebbe från Göteborg som dog i cancer, man kan få tankar att livet är orättvist och varför skulle han få cancer?! Men tyvärr livet är så och någon gång är livet slut och han blev bara värre och värre ju längre tiden gick. Även om man tycker att han borde få leva viadare och att han inte skulle dö så får man tänka att han har det bättre nu i himlen, han slipper all smärta och all kämpande...


Men jag måste dra nu ska vara på gymmet om 15 min och har fortfarnde inte packat träningsväskan och inte klätt på mig... Hörs sen kanske ha det massa kramar!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Skoog - 28 oktober 2012 11:56

Hejsan alla! Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen. Jag kommer lämna bloggplatsen och börja blogga på nattstad.se/kalmarsnyggaste...

Av Emil Skoog - 11 oktober 2012 11:46

Tjena alla sexiga läsare! Igår så stack jag till gymmet tränade i en och halv timme. Sen efter det var jag hemma och chillade en stund innan jag drog in till stan och träffade två tjej kompisar, jag var där inne till halv åtta. Gick hem packade trän...

Av Emil Skoog - 10 oktober 2012 02:15

Hejsan alla! Förlåt att jag inte har skrivit något inlägg på evigheter men jag inte haft någon lust bara... :/ Jag ligger i sängen och har pratat med två tjejkompisar om lite problem. Jag har funderat ikväll och igår om livet, vad det egentligen hand...

Av Emil Skoog - 28 september 2012 17:45

VECKANS ÄMNE   Hejsan alla! :) Man kan börja säga massa olika om detta ämne, "Du ska inte tänka på hur du ser ut, för du är redan snygg" eller "klagar på hur många fel man har på sin kropp" men även om andra säger att du är redan perfekt, att...

Av Emil Skoog - 27 september 2012 17:48

Hejsan bloggen! Jag jobbade inatt sen när jag kom hem vid 6 så åt jag lite och sen sov. Jag vaknade igen vid 10 stack direkt mot hansa city och köpte Fifa 13, sen in till stan köpte en ny parfym och Glee säsong 3. Det har varit ett skit väder idag,...

Presentation


Hejsan jag heter Emil Skoog är 91a och bor i centrala Kalmar. Ni kommer att få läsa om min vardag, jag kommer att ta upp ett ämne i veckan och diskutera det. Jag haft motgångar nästan hela mitt liv och haft det skit, det kommer ni att få läsa. Sen kommer

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards