kalmarsodjur

Alla inlägg under september 2012

Av Emil Skoog - 28 september 2012 17:45

VECKANS ÄMNE


Hejsan alla! :)

Man kan börja säga massa olika om detta ämne, "Du ska inte tänka på hur du ser ut, för du är redan snygg" eller "klagar på hur många fel man har på sin kropp" men även om andra säger att du är redan perfekt, att du inte ska tänka på hur många "fel" du har så tänker man endå på dessa fel. Att du vill ändra på din kropp, du vill vara lika populär oss tjejer/killar som den där killen/tjejen!

Jag ska berätta mer om hur vi killar tänker på våran kropp och hur jag har tänkt när jag har sett mig själv!


Jag haft och har fortfarande tankar när jag ser mig själv, att jag är inte snygg att jag vill ändra saker på mig... Att ha mer muskler, att jag vill ha snyggare mage, att mitt ansikte ser konstigt ut! Jag vill vara populär, att vara den snygga killen som alla vill ha. Jag hatade se mig själv i spegeln, jag tänkte att jag måste börja gymma men var samtidigt rädd för att börja gymma för jag är så muskulös. Jag har tänkt ibland innan jag ha lagt mig eller sett mig själv att jag vill se ut som den där killen eller jag skulle kunna ändra på vad som helst för att få den tjejen! Hon är för snygg för mig, hon kommer aldrig vilja ha mig...

Jag hörde inte så ofta eller nästan aldrig att jag var snygg eller såg bra ut, det fick mig tänka ännu mer, jag tänkte att jag skulle köpa dyra snygga kläder för att se bättre ut. Men till slut var jag så trött på att klaga på mig själv och att ha såna tankar så jag tänkte att jag skulle våga ta steget att börja på ett gym, att jag skulle vara nöjd med mig själv hur jag såg ut. För även om jag inte är den snyggaste så finns det alltid någon som är fulare än mig och de som inte accepterar mig för hur jag ser ut och den jag är så kan de dra åt helvete. När jag började tänka så började jag höra folk säga till en att man är snygg och ser att man ser bra, såna tjejer som man innan tänkte att man var för ful för dom...


Det är inte bara tjejer som tänker på vilka fel de har på sin kropp det gör vi killar också men det säger vi inte till er tjejer, vi håller det för oss själva eller säger det till den närmaste kill kompisen. Det känns som ni tjejer säger till oss killar att ni inte är nöjda med er kropp för att se hur killen säger och få bekräftelse att killen tycker att du ser bra!

Alla är olika och det finns bara en som du och va stolt över det ingen är perfekt.

Ni ska få här en länk till veckans blogg vinnare Azra har skrivit om hur tjejer och hur hon har tänkt på sin kropp, gå in och läs den texten ni kommer att känna igen er! Glöm aldrig att man kan hitta många fel på sig men du är unik för det finns bara en som du!

http://www.nattstad.se/azzebrazze?page=4 sen leta upp rubriken "Självförtrendet, varje persons största fiende"



Av Emil Skoog - 27 september 2012 17:48

Hejsan bloggen!
Jag jobbade inatt sen när jag kom hem vid 6 så åt jag lite och sen sov. Jag vaknade igen vid 10 stack direkt mot hansa city och köpte Fifa 13, sen in till stan köpte en ny parfym och Glee säsong 3. Det har varit ett skit väder idag, har typ bara ha regnat och jag blir trött när det är sånt väder... :/
Min älskling hade håltimme så vi träffades en stund innan jag skulle träna.
Imon är det ju veckans ämne då kommer det handla om hur vi killar ser på våran egna kropp! Ni kommer även få en länk till veckans blogg hon har skrivit om hur tjejer ser på sin kropp och hur hon såg/ser på den! Det kommer bli intressant läsning det lovar jag :)

Ha det ska testa Fifa 13 nu kramar!

Av Emil Skoog - 26 september 2012 16:11

Hejsan alla läsare!
Hoppas ni haft det bra jag har tyvärr inte hunnit med att blogga... :/ i måndags så var jag hos polisen och tränade och igår så blev jag väckt av jobbet. Jobbade till 17 in till stan och hämtade mina nya målvakts saker till innebandyn och tränade på kvällen..
Idag har jag varit ut och gått på stensö, gick 9km, nu blir det att äta innan man ska till gymmet med Jocke och sen innebandy träning efter det innan jag ska jobba :)
Imon blir det att gå ut till hansa och köpa Fifa 13, träffa älsklingen och sen på kvällen jobba igen! Ni får bilder från min promenad på stensö! :)



Veckans blogg blev en tjej som jag började följa för två veckor sen. Hon skriver om allt möjligt det är värt att följa henne!
http://www.nattstad.se/azzebrazze

Av Emil Skoog - 24 september 2012 18:14

Hejsan bloggen! Igår var det ju min födelsedag och jag hade en bra dag, jag var hemma och firade och sen var jag på fotbollen KalmarFF-Åtvidaberg härligt att Kalmar vann! Idag så har jag varit hos polisen det gick hyfsat få se vad åklagaren säger och dömer.... Nu så sitter jag i mitt rum lyssnar på musik och spelar Fifa 12, ska på träning snart!
Om NI läsare fick bestämma vad ni skulle vilja ändra på bloggen vad skulle det vara då? Det kan handla om allt, från utseendet till något ni vill jag ska skriva om! Jag lyssnar gärna på era åsikter och synpunkter det är bara att kommentera... :)

Tänk er att det är exakt 3 månader kvar till julafton! :o sjukt vill inte det :/
Men ska fortsätta nu att spela ha det :)

Av Emil Skoog - 23 september 2012 14:12

Årets viktigaste och bästa dag!


Hejsan alla! :)

Idag är det årets viktigaste och bästa dagen för jag fyller år idag! ;) hahaha nä men det känns inte som har blivit ett år äldre visst 21 är ju ingen ålder precis det är ju bara 19 år kvar till 40 krisen! ;) Jag har fått pengar av mamma och morfar, eftersom jag önskade inte något annat. Sen fick jag lite nya KFF saker av mamma också, halsduk, en scarf och en väska. Det blir att äta tacogratäng snart och umgås med mamma innan man ska på fotbollen.

När jag jobbade inatt så fick jag tanken att det skulle vara förbjudet att behöva jobba på sin egen födelsedag! 

Det hade ju varit toppen! ;)


 

     


Veckans hiss och diss!


  • Hiss

Veckans hiss blir till bloggare som vågar att vara öppna och skriva vad de känner, vad de har/haft för problem, att inte bara skriva om vad de har gjort under dagen! Det är ju endå det som man får fler läsare.


  • Diss

Veckans diss blir till regeringen och Reinfeldt, att göra skillnad på invandrare och svenskar är så jävla fel att behandla människor så där och man ska styra ett land så är det jävligt korkat! jag delar med länken så ni själva kan läsa om det, ni får gärna kommentera eran syn/åsikt om veckans hiss och diss eller om det är något annat ni vill säga. Jag lyssnar på er läsare och jag har alltid tid för er...

http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan#.UF3FVjCU7B8.facebook


Av Emil Skoog - 22 september 2012 19:46

Hejsan alla snyggingar!!


Hoppas allt är bra med er, jag kom hem för en halvtimme sen från Andreas. Vi käkade tacos och kollade på hockey, det var väldigt trevligt med mycket käk och snack... Jag har inte gjort så mycket mer, chillar just nu innan man ska dra till jobbet igen.

Imon är det ju en stor dag då fyller jag 21 börjar bli gammal ju, snart blir det ålderdomshemmet... :/ hahahaha skojar bara :D

Jocke kommer hit imorgon och käkar tacogratäng sen ska vi till fotbollen Kalmar FF-Åtvidaberg, sen blir det att mamma fira mig och på kvällen blir det att kolla på Beck. På måndag ska jag på polisförhör om att jag är anklagad för grov häveri... :(


Imon kör jag också veckans hiss och diss, känner att detta inlägg är väldiiggttttt intressant att läsa!!! NOT!!!! ;D

jajaja ska byta om nu men ha det så bra så hörs vi imon, livet leker!


 

Här har vi en bild på min kompis Jocke, detta var i julas på partay ;)

Av Emil Skoog - 21 september 2012 15:45

Hejsan alla!!! :)


Jag sitter framför datorn och äter frukost, har inte klätt på mig än och ska gymma med två kompisar nu vid 16 så är lite stressad... ;)

Sen ska jag hem och chilla och ta det lungt innan jag börjar jobba vid 22, imon ska jag hem till en kompis och fira min födelsedag i förskott, vi ska käka tacos och sen kolla på HV71-Timrå. Men veckans ämne handlar om "Att livet är orättvist ibland men endå inte"


 Livet är orättvist men endå inte......


Ja man kan tycka att man har ett dåligt liv att man vill ha ett liv som sin kompis istället för den verkar mer lycklig och ha det bättre! Men alla är olika och det du går igenom i ditt liv är det bara du som klarar av, du är tillräckligt stark för att klara av motgångar oavsett om det handlar om att förlora sin familj, blivit misshandlad eller förlorat ett husdjur... Vi kommer att gå igenom många motgångar i vårat liv och för varje motgång som man klarar av blir man starkare som person.

Det är inte rätt att jämföra sitt liv med någon annans liv eftersom alla har olika förutsättningar och har olika uppgifter i livet, vissa har det lättare att klara av motgångar och verkar starkare än andra.


Men glöm inte även de starkaste och de som speglar att de har ett perfekt liv har eller haft det lika jobbigt som du en gång men de har klarat av allt och blivit stakare. Som du kommer bli när du klarar av fler motgångar, men glöm inte bort det viktagaste ingen har ett perfekt liv det är du själv som göra det bästa av ditt liv så det blir perfekt för just dig! Det ska inte göra ditt liv perfekt för en kompis skull eller att du vill leva som en annan för den har "bättre"...


Tänk bara på den 16 åriga killen sebbe från Göteborg som dog i cancer, man kan få tankar att livet är orättvist och varför skulle han få cancer?! Men tyvärr livet är så och någon gång är livet slut och han blev bara värre och värre ju längre tiden gick. Även om man tycker att han borde få leva viadare och att han inte skulle dö så får man tänka att han har det bättre nu i himlen, han slipper all smärta och all kämpande...


Men jag måste dra nu ska vara på gymmet om 15 min och har fortfarnde inte packat träningsväskan och inte klätt på mig... Hörs sen kanske ha det massa kramar!  

Av Emil Skoog - 20 september 2012 11:42

Presentation


Hejsan jag heter Emil Skoog är 91a och bor i centrala Kalmar. Ni kommer att få läsa om min vardag, jag kommer att ta upp ett ämne i veckan och diskutera det. Jag haft motgångar nästan hela mitt liv och haft det skit, det kommer ni att få läsa. Sen kommer

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards