kalmarsodjur

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emil Skoog - 31 augusti 2012 13:14

Hejsan alla goa läsare! :)

Idag är det fredag och det hade kunnat varit bättre väder om man säger så, gillar inte regn blir så seg av detta vädret... :( Det blir väl att mysa ner sig i soffan och kolla på filmer. Fredagar betyder ledigt men även veckans ämne på min blogg, idag kommer ni få läsa om mina motgångar i livet och hur jag hanterade dom, ha en trevlig läsning ;)


JAG RESER MIG IGEN

När jag föddes och kom hem från BB så blev jag misshandlad och blev sexuellt utnyttjad av min pappa och han misshandlade min mamma. När jag var ungefär 1år så flydde jag och mamma från Umeå och flyttade till Lindköping, där mamma pluggade vidare som optiker. När hon hade pluggat klart fick hon jobb på Öland i Färjestaden som optiker, vi flyttade till Kalmar.

Då började jag på Funkaboskolan gick mellan förskolan - ettan, jag blev mobbad för jag inte pratade rent. Det var tack vare att jag blev misshandlad när jag var liten... Blev slagen av cykelkedjor, smällde smällare vid öronen, utfryst och rektorn och lärarna tyckte att det var jag som var problemet... Den bästa tiden på skolan var på lunchrasterna för då satt jag i matsalen hela rasten och åt, mamma plockade ur mig från skolan och jag fick börja på en ny skola där jag trivdes. När jag skulle börja i 3an så flyttade vi till Stockholm för vi skulle på ett behandlingshem för mamma har problem med alkoholen efter allt med papp, var där ett år ungefär sen flyttade vi tillbaka till Kalmar. 3 månader efteråt så skulle vi åka på ett nytt behandlingshem som ligger i Bromölla för samma problem som innan och socilaen tyckte att jag och mamma var för tajta!


Jag gick ut 4an där innan vi flyttade tillbaka till Kalmar igen, jag gick på Vasaskolan från 5-9an, trivdes bra första året. Sen var det en kille som mobbade mig mellan 6-9an det blev värre i 8 till 9an då fick han med sig nästan hela klassen och de frös ut mig. Jag mådde så dåligt den perioden så hatade varje sekund i skolan och brydde mig inte alls om att plugga längatde bara till gymnasiet.

Jag började på Jenny Nyströmskolan gick Barn och Fritid, allt var perfekt och jag trivdes, tills andra terminen av första året började! Jag var påväg hem från skolan och gick genom badhusparken. Då blev jag påhoppad av ett gäng killar mellan 5-7st blev sparkad och slagen, det var folk som såg detta men ingen vågade göra något åt saken...

När de hade stuckit så stack jag hem var livrädd och vågade inte kontakta polisen eller sjukhuset för var rädd att det skulle bli värre då. Jag mådde så dåligt att jag hade självmordstankar, vågade inte gå ut på dag eller kvällstid satt bara inne i mitt rum och åt typ inget och var inte i skolan på ett halvår....  Jag haft grannar som är punadre och alkohlister, där fick man se mycket skit och vara med en hel del!

Mitt ex träffade en av mina bästa killkompisar i smyg när vi var tillsammans och samma dag vi gjorde slut så låg hon med han...

Efter allt detta jag har varit med om så får jag perioder när jag mår skit, äter inget, ha självmordstankar m.m så nu på Kalmar stadsfest så fick jag en sån period igen... Jag haft och har känslor kvar för en tjej som jag har hållit fast för i 6 månader och kämpat för! sen hade hon två till som gillade henne men det enda de ville var att playa henne, hon och jag var på Rix FM och vi höll om varandra tills en av de andra killarna kom och då höll han om henne och han kysste henne då blev jag lack och ledsen.

Ja då drack jag 4 dagar på raken, åt typ inget alls på 6 dagar och mådde skit var inte alls lycklig. När jag var full så glömmde jag bort alla bekymmer och hade det roligt.

De sista dagarna så träffade jag en tjej som har gjort mig lycklig och fått mig att kämpa vidare i livet, jag har träffat och fått nya tjejkompisar på slutet och ni ska bara veta att ni betyder mkt för mig för att ni fanns där för mig även om vi inte kände varandra jättebra... Men även de vänner som har funnits för mig genom mitt liv och har stötat och hjälpt mig, mina syskon som är helt underbara stort tack till er alla utan er hade jag inte varit den person jag är idag, hade inte levt nu då faktiskt... Jag hade aldrig kunnat klara mig utan er, det som har fått mig att klara av motgångarna är att jag ska vissa alla andra att jag inte är en idiot, konstig, ful, loser m.m och de riktiga vänner jag har. Om ni hade en åsikt om mig innan ni läste detta och inte kände mig så bra så kanske ni har en ny åsikt om mig nu! Det sjukaste av allt är att jag har förlåtit de alla som har sårat eller gjort mig illa för jag tycker att alla borde få en andra chans oavsett vad de har gjort och ja jag vet att jag är känslig jag kan bli ledsen och vilja trösta en tjej om hon är ledsen eller se den vara lycklig...


Men gilla det för sån är jag och det finns för och nackdelar, men det finns för många idioter på jorden och jag vill inte vara en av dom...

       

Av Emil Skoog - 30 augusti 2012 15:45

Hejsan alla!

Det är redan torsdag och imon är det veckans ämne ;)

Idag har jag inte gjort så mycket, bara slappat ska snart dra till gymmet med jocke och köra på. Sen blir det hem och käka innan jag ska börja jobba inatt... Det är rätt så segt faktiskt, härligt att ni läsare börjat kommentera mina inlägg också det gillas starkt! :D

Jag har fatsnat för gruppen Sons Of Midnight, riktigt bra är dom sen har jag även fastnat för Winnerbäck.


Igår så jobbade jag mellan 12-17 och sen var det bara hem och packa träningsväskan sen dra till kyrkan innan träningen skulle börja. Innebandy träningen gick bra det var bara jag av målvakterna som kunde komma så fick jobba extra hårt... Måste köpa ny hjälm också för min är sönder skjuten, en ny skruv lossnade igår på träningen :p


Jag bjuder på en låt som jag gillar otroligt mycket av gruppen Sons Of Midnight - The Fire Ha det så bra nu så hörs vi imon! (:


Av Emil Skoog - 29 augusti 2012 12:35

Jag vill ha dig i min famn och bara hålla om dig. Jag blir alltid så glad när jag ser en bild på dig eller om vi pratar med varandra. Min dröm är att få vara hos dig och kalla dig "min ängel". Dina ögon är helt magiska jag druknar i dom varje gång, jag saknar och tänker på dig hela tiden. Det är du som gör mig hel, du är den del jag har saknat i livet! Det är du som får mitt hjärta slå, varje slag det slår så slår det för dig! Jag älskar dig!

Av Emil Skoog - 28 augusti 2012 21:30

Hejsan alla!
Tänkte bara bjuda på en bild idag, som visar att det börjar ge resultat på gymmet ;) ha det

Av Emil Skoog - 28 augusti 2012 21:30

Hejsan alla!
Tänkte bara bjuda på en bild idag, som visar att det börjar ge resultat på gymmet ;) ha det

Av Emil Skoog - 27 augusti 2012 09:25

Hejsan läsare!
Jag han inte blogga igår för jag jobbade igår natt, somnade när jag kom hem sen skulle jag träffa kompisar inne i stan. Vi tog en öl på O'Learys innan vi skulle åka och kolla på KalmarFF- IFK Göteborg, vilken härlig seger för Kalmar 3-0! :D
Idag ska jag till veterinären med en av mina hundar, sen träffa en underbaris en snabbis innan jag börjar jobba. Sen blir det efter jobbet att gymma, hoppas ni får en toppen dag vi hörs! Kram

Av Emil Skoog - 25 augusti 2012 14:06

Hejsan alla! :)

Jag tänkte ge er tre låttips som jag gillar, just nu gillar mest andra tipset "En desperat far" med Block 44 har den i huvudet typ nästan hela tiden! Glöm inte bort frågestunden som jag har på Tisdag svarar på alla frågor efter 19:00 jag svarar på allt, inget är för personligt. Ha det så bra snyggingar (:


Här har ni den första låten som heter "Ju mer dom spottar" med Kapten Röd denna är en av mina favoriter just nu!

Den andra låten heter "En desperat far" med Block 44. När jag hörde den för första gången så älskade jag den direkt, jag gillar starkt texten! 

Den sista låttipset är "Djävul eller Gud" med Nordman.

Av Emil Skoog - 24 augusti 2012 21:51

Tja alla!
Tänkte köra en frågestund nu på tisdag, ni får ställa vilka frågor som helst jag svarar på alla! Jag kommer att svara på dom efter 19:00 :D

Presentation


Hejsan jag heter Emil Skoog är 91a och bor i centrala Kalmar. Ni kommer att få läsa om min vardag, jag kommer att ta upp ett ämne i veckan och diskutera det. Jag haft motgångar nästan hela mitt liv och haft det skit, det kommer ni att få läsa. Sen kommer

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards